طلاكاری و مرمت ایوان حرم علوی افتخاری ماندگار برای مردم خوزستان است
نوشته شده توسط : gogos

به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت الله 'سیدعلی شفیعی' روز دوشنبه در بازدید از ستاد عتبات عالیات خوزستان در اهواز، كمك به نوسازی و بازسازی مرقدهای شریف امامان معصوم را (ع) مصداق تكریم و تعظیم شعائر الهی توصیف كرد و افزود: دل مردم ما با اهل بیت عصمت و طهارت (ع) است و محبت این خاندان بر شیعیان نیز افتخاری برای ماست.

وی ضرورت اطلاع رسانی برای كمك و جمع آوری نذور و هدایای مردمی برای بازسازی ایوان علوی را مورد تاكید قرار داد و گفت: اختصاص ثلث اموات نیز برای كمك به بازسازی ایوان حرم علوی بلامانع است و اشكالی ندارد.

مسوول ستاد بازسازی عتبات عالیات در استان خوزستان نیز ضمن ارایه گزارشی از روند كاری این ستاد و مراحل بازسازی ایوان حرم علوی گفت: از خرداد ماه 1389 كار بازسازی ایوان حرم علوی با كمك ها و هدایای مردمی شروع شد و امید است تا پایان سال 1391جشن پایان طلاكاری ایوان حرم علوی در نجف اشرف برگزار شود.

حجت الاسلام 'سیدمحمود موسوی' با بیان اینكه برای كمك به طلاكاری ایوان حرم علوی از پول دولتی استفاده نشده، گفت: تاكنون همه كمك ها و نذور از محل اعانات مردمی بوده است.

بنا به این گزارش، ایوان حرم علوی 500 مترمربع است و براساس تعریف این پروژه باید 12هزار و 500 خشت ایوان كه به مرور زمان فرسوده شده، طلاكاری و مرمت شود.

برآورد ریالی این پروژه 125میلیارد ریال و هزینه طلاكاری هرخشت این ایوان حدود 10میلیون ریال است كه تاكنون خیران نیكوكار هزینه طلاكاری 700 خشت را به صورت یكجا تقبل كرده اند.

پرداخت هزینه طلاكاری 135 خشت در ستاد بازسازی عتبات عالیات خوزستان به ثبت رسیده است.

براساس اعلام ستاد بازسازی عتبات عالیات تاكنون مرحله نخست طلاكاری ایوان حرم علوی به اتمام رسیده و مرحله دوم تا پایان بهمن ماه امسال به اتمام می رسد و مراحل سوم و چهارم این پروژه سال آینده به اتمام می رسد.

646





:: برچسب‌ها: هنر ,
:: بازدید از این مطلب : 228
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 17 بهمن 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: